Connect with us

Företagande

Företagen i de här branscherna har högst lönsamhet efter 3 år

Företagare som vill ha snabb avkastning gör klokt i att satsa på vissa specifika branscher.

Är du företagare och mån om att få en hög avkastning på allt ditt slit? Ja, då kan man hoppas att du valt att bli tandläkare, advokat eller specialist inom öppenvården – där är lönsamheten nämligen som störst inom tre år efter uppstartad verksamhet.

Generellt sett kan man säga att bäst lönsamhet uppnås i företag som satsat på en bransch med kompetensbrist eller höga utbildningskrav. Trenden bland de lönsamma företagen är nämligen att det är där de förekommer. Men man kan också se att vissa andra företag med lägre utbildningskrav, men med hög efterfrågan, också går bra. Det gäller t ex byggbranschen.

Här är hela listan!

Andel företag i procent som gjort en vinst på över 0,5 miljoner inom tre år.

1. Tandläkarverksamhet 34 %

2. Juridisk verksamhet 32 %

3. Specialistläkarverksamhet inom öppenvård 28 %

4. Datakonsultverksamhet 24 %

5. Allmänpraktiserande läkarverksamhet 24 %

6. Sluten sjukvård 23 %

7. Teknisk konsultverksamhet 22 %

8. Mark och grundarbeten 22 %

9. Arkitektverksamhet 22 %

10. Andra stödtjänster till finansiella tjänster 21 %

Källa: Fplus.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Företagande

ClientPartner arbetar med Norrländsk telemarketing: “Viktiga tjänster”

ClientPartner är ett norrländskt företag som arbetar med telemarketing, men ser sig inte nödvändigtvis som ett callcenter.

Företaget ClientPartner arbetar med norrländsk telemarketing och är en uppstickare inom branschen, och det som gör företaget speciella är deras norrländska kärnvärden: flexibilitet, enkelhet och pålitlighet.

På hemsidan beskriver sig företaget som “det lilla norrländska företaget med det stora företagets kompetens och produktportfölj” och att ambitionen är att vara “en personligare marknadsbyrå som passar dig som söker en mer genuin och norrländskt pålitlig samarbetspartner”.

Callcenter i Norrland.

ClientPartner är ett norrländskt företag som arbetar med telemarketing, men ser sig inte nödvändigtvis som ett callcenter. Man har inte strukturen av ett callcenter utan arbetar mer konsulterande mot sina kunder, och i mindre team. Bland uppgifterna finns inte bara att finnas som extern part för kundernas utåtriktade telemarketing, men också konsultera och ge stöd i utveckling av marknads- och försäljningsstrategier och generell affärsutveckling.

Telemarketingtjänster.

Företaget arbetar med leadgenerering, mötesbokning, telemarketing, telefonförsäljning och affärsutveckling vilket man kan läsa mer om här. Vill man komma i kontakt med ClientPartner kan man klicka här.

Continue Reading

Företagande

Grant Cardones tips till dig som vill bli miljonär på företagandet

Foto: Omslag/Youtube.

I behov av lite extra motivation under den mörka decembermånaden som avslutar Q4? Den karismatiska fastighetsmiljardären Grant Cardone ger sina tips på hur du – på fem steg – blir miljardär.

Prenumerera gratis på Affärsliv365

* indicates required

Continue Reading

Företagande

Tre nycklar till ett bra säljmöte: “Strukturen är viktig”

Det finns faktorer som skiljer ett bra säljmöte från ett dåligt, har du koll på dem? Här kommer tre viktiga nycklar för ett bra möte!

Foto: Genrébild.

FÖRETAGANDE. Det finns faktorer som skiljer ett bra säljmöte från ett dåligt. Om du inte har koll på hur säljmötet är upplagt, och skjuter från höften, är det stor risk för att du missar de viktiga detaljer som kunden behöver för en bra köpupplevelse.

Säljare brukar ofta betraktas som “duktiga på att prata” men på ett bra säljmöte ska säljaren prata mindre än köparen. Du ska lyssna och ge lämpliga förslag på det kunden behöver hjälp med, har ett behov av, inte prata ner dem i skorna med förhoppningen om att de snart ska säga ja till vad som helst.

Här kommer tre nycklar till vad du, som minimum, behöver för ett bra säljmöte:

  1. Välutförd behovsanalys
    Och det här är jätteviktigt. Det är under den här tiden av säljmötet som du tar reda på vad du kan göra för kunden. Du måste veta vad kunden problembild är, vilken “pain” de upplever, för att kunna hitta lämpliga lösningar med dina produkter eller tjänster. Tänk på att det här också är ditt tillfälle att skina – du kan vissa på kompetens och erfarenhet genom att vara inkännande och visa att du vet vad ni pratar om.
  2. En bra presentation.
    Och det handlar inte om att prata så länge som möjligt utan att andas. Här ska du använda dig av det du fick fram under behovsanalysen. Kanske vet du direkt vad kunden är intresserad av och lägger ditt fokus där? Du behöver inte berätta om allt annat, och göra det ointressant, för en kund som du redan vet är i behov av något annat som du också tillhandahåller. Men glöm för bövelen inte att hålla liv i samtalet. Det ska inte vara en enmanshow där du står oavbruten i en timme – sikta istället på en dialog med kunden där ni på ett levande sätt kan diskutera det du presenterar.
  3. Hantera invändningarna med finess.
    Har du arbetat ett tag så vet du vilka de vanligaste invändningarna är, och invändningar, de kommer att komma. Var inlyssnade, inte avfärdande, och påbörja varje mening med “jag förstår vad du menar” snarare än “nej, du har fel”. Försök förstå vad kunden egentligen försöker säga genom att på olika sätt avfärda affären. Handlar det verkligen om brist på budget eller behov, eller mer om brist på förtroende för produkten? När du förstår att hantera invändningarna rätt, och lägger tid på att finslipa dina svar så att de kommer ur dig som rinnande vatten, kommer mycket att gå din väg.

Tyckte du om de här tipset? Dela gärna artikeln så att fler får en möjlighet att läsa dem! Och du, lycka till med försäljningen!

Continue Reading

HETAST

Precis som alla andra hemsidor använder vår hemsida sk Cookies för att fungera.