Connect with us

Företagande

Skellefteföretaget FeRex storsatsar: bildar två nya företag i Dalarna

“Det här är en jättesatsning för oss” säger Hans Sundqvist, vd på FeRex, i ett pressmeddelande.

Foto: Ferex.se

Västerbotten/Dalarna. Byskeföretaget FeRex AB som har sitt fokus på specialbyggda maskiner och tillverkning av komponenter tar nya steg. Både i sitt erbjudande och rent geografiskt. Nu öppnar nämligen FeRex en svetsfilial i DalaZinks gamla lokaler i Smedjebacken. – Det här är en jättesatsning för oss, säger Hans Sundqvist, vd på FeRex, i ett pressmeddelande.

FeRex i Byske utanför Skellefteå, är ett komplett verkstadsföretag med kompetens att ta idéer från ritbordet till färdig produkt. Den breda maskinparken innefattar utrustning för laserskärning, bockning,
fräsning, svarvning, manuell svetsning, robotsvetsning och ytbehandling. Bolaget finns i Byske och – numera – Smedjebacken.

När FeRex breddar sin verksamhet blir det alltså i Dalarna. I januari startade FeRex ett dotterbolag, FeRex Zink AB som förvärvade konkursboet efter tidigare DalaZink AB. Nu kommer nästa steg i och med bildandet av FeRex SvetsTeknik AB. De bägge dotterbolagen kommer att ligga vägg i vägg med varandra i gamla DalaZinks lokaler i Smedjebacken. Något som öppnar upp för ett unikt erbjudande.

– Att ha de här två verksamheterna i direkt anslutning till varandra gör att vi kommer att kunna erbjuda en helhetslösning för våra kunder. Tillverkning och varmförzinkning kommer att kunna skötas under ett tak, ett koncept vi är stolta över att kunna erbjuda. Det innebär stora möjligheter för våra kunder att kapa transportkostnader och på så sätt minska fotavtrycket på miljön. Dessutom kapar det leveranstiderna avsevärt, säger Hans Sundqvist.

Etablering som breddar Ferex marknad ytterligare.

FeRex har redan idag några riktigt namnkunniga kunder, bland annat ABB och Komatsu. Och satsningen i Dalarna ser Hans Sundqvist som ett bra tillfälle att bredda företagets marknad ytterligare.

– Med våra nya dotterbolag i Smedjebacken kommer vi såklart ha en bättre möjlighet att ta våra produkter och tjänster till den södra halvan av landet. Vi har redan konstruktiva diskussioner med intressenter och jag ser verkligen fram emot att komma igång på allvar nu.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Företagande

ClientPartner arbetar med Norrländsk telemarketing: “Viktiga tjänster”

ClientPartner är ett norrländskt företag som arbetar med telemarketing, men ser sig inte nödvändigtvis som ett callcenter.

Företaget ClientPartner arbetar med norrländsk telemarketing och är en uppstickare inom branschen, och det som gör företaget speciella är deras norrländska kärnvärden: flexibilitet, enkelhet och pålitlighet.

På hemsidan beskriver sig företaget som “det lilla norrländska företaget med det stora företagets kompetens och produktportfölj” och att ambitionen är att vara “en personligare marknadsbyrå som passar dig som söker en mer genuin och norrländskt pålitlig samarbetspartner”.

Callcenter i Norrland.

ClientPartner är ett norrländskt företag som arbetar med telemarketing, men ser sig inte nödvändigtvis som ett callcenter. Man har inte strukturen av ett callcenter utan arbetar mer konsulterande mot sina kunder, och i mindre team. Bland uppgifterna finns inte bara att finnas som extern part för kundernas utåtriktade telemarketing, men också konsultera och ge stöd i utveckling av marknads- och försäljningsstrategier och generell affärsutveckling.

Telemarketingtjänster.

Företaget arbetar med leadgenerering, mötesbokning, telemarketing, telefonförsäljning och affärsutveckling vilket man kan läsa mer om här. Vill man komma i kontakt med ClientPartner kan man klicka här.

Continue Reading

Företagande

Grant Cardones tips till dig som vill bli miljonär på företagandet

Foto: Omslag/Youtube.

I behov av lite extra motivation under den mörka decembermånaden som avslutar Q4? Den karismatiska fastighetsmiljardären Grant Cardone ger sina tips på hur du – på fem steg – blir miljardär.

Prenumerera gratis på Affärsliv365

* indicates required

Continue Reading

Företagande

Tre nycklar till ett bra säljmöte: “Strukturen är viktig”

Det finns faktorer som skiljer ett bra säljmöte från ett dåligt, har du koll på dem? Här kommer tre viktiga nycklar för ett bra möte!

Foto: Genrébild.

FÖRETAGANDE. Det finns faktorer som skiljer ett bra säljmöte från ett dåligt. Om du inte har koll på hur säljmötet är upplagt, och skjuter från höften, är det stor risk för att du missar de viktiga detaljer som kunden behöver för en bra köpupplevelse.

Säljare brukar ofta betraktas som “duktiga på att prata” men på ett bra säljmöte ska säljaren prata mindre än köparen. Du ska lyssna och ge lämpliga förslag på det kunden behöver hjälp med, har ett behov av, inte prata ner dem i skorna med förhoppningen om att de snart ska säga ja till vad som helst.

Här kommer tre nycklar till vad du, som minimum, behöver för ett bra säljmöte:

  1. Välutförd behovsanalys
    Och det här är jätteviktigt. Det är under den här tiden av säljmötet som du tar reda på vad du kan göra för kunden. Du måste veta vad kunden problembild är, vilken “pain” de upplever, för att kunna hitta lämpliga lösningar med dina produkter eller tjänster. Tänk på att det här också är ditt tillfälle att skina – du kan vissa på kompetens och erfarenhet genom att vara inkännande och visa att du vet vad ni pratar om.
  2. En bra presentation.
    Och det handlar inte om att prata så länge som möjligt utan att andas. Här ska du använda dig av det du fick fram under behovsanalysen. Kanske vet du direkt vad kunden är intresserad av och lägger ditt fokus där? Du behöver inte berätta om allt annat, och göra det ointressant, för en kund som du redan vet är i behov av något annat som du också tillhandahåller. Men glöm för bövelen inte att hålla liv i samtalet. Det ska inte vara en enmanshow där du står oavbruten i en timme – sikta istället på en dialog med kunden där ni på ett levande sätt kan diskutera det du presenterar.
  3. Hantera invändningarna med finess.
    Har du arbetat ett tag så vet du vilka de vanligaste invändningarna är, och invändningar, de kommer att komma. Var inlyssnade, inte avfärdande, och påbörja varje mening med “jag förstår vad du menar” snarare än “nej, du har fel”. Försök förstå vad kunden egentligen försöker säga genom att på olika sätt avfärda affären. Handlar det verkligen om brist på budget eller behov, eller mer om brist på förtroende för produkten? När du förstår att hantera invändningarna rätt, och lägger tid på att finslipa dina svar så att de kommer ur dig som rinnande vatten, kommer mycket att gå din väg.

Tyckte du om de här tipset? Dela gärna artikeln så att fler får en möjlighet att läsa dem! Och du, lycka till med försäljningen!

Continue Reading

HETAST

Precis som alla andra hemsidor använder vår hemsida sk Cookies för att fungera.